sportmassage

Sportmassage is een stevige massage die kan worden toegepast op vermoeide en stijve spieren om pijn te verlichten. Het diepe weefsel van de spieren wordt geactiveerd om spanning los te laten en verdere klachten te voorkomen. Deze problemen kunnen worden veroorzaakt door overspanning als gevolg van oefening, maar ook door een verkeerde houding. Klachten zoals strakke schouders, nek, rugpijn, stijfheid in de bovenbenen etc wordt verholpen door het stimuleren van bloed en lymfe stroom door het lichaam door middel van sportmassage.

Ontspanningsmassage

Een ontspanningsmassage is bedoeld om te ontspannen en even los te komen van de dagelijkse stress in lichaam en geest. Bij een ontspanningsmassage worden de spieren en pezen soepeler, het lichaam wordt beter doorbloed, de ademhaling rustiger en dieper en is er verbetering van de stofwisseling. De massagebehandeling bestaat uit diverse rustige handgrepen waardoor de harde en gespannen spieren zich zullen gaan ontspannen. Door de doorbloedingsverbetering in de spieren worden afvalstoffen uit de spieren versneld afgevoerd.

Triggerpoint massage

Deze massage is gericht op het de-activiteren van triggerpoints. Triggerpoints zijn vastzittende spiergedeelten in de vorm van een streng of een knobbeltje. Triggerpoints kunnen lokaal een scherpe pijn geven, maar ook uitstralen naar andere delen van het lichaam.

De strakke spierstrengen en ‘spierknoopjes’ in de spiervezels worden met triggerpointmassage losgemaakt waardoor de spierspanning afneemt en de normale stofwisseling zich herstelt. De pijn wordt hierdoor minder. Met rekoefeningen die u meekrijgt wordt de lengte van de spier genormaliseerd.